Friday, June 14, 2019

სოციალური პროექტი "ვიზრუნოთ სუფთა გარემოზე" გეგმა


                                                    სოციალური პროექტის გეგმა
სოციალური პროექტის ხელმძღვანელი: ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი მარგალიტა კახაძე
რაიონი: წალკის რაიონი სოფელი ავრანლო
სკოლა:სსიპ-წალკის მუნიციპალიტეტის , სოფელ ავრანლოს საჯარო სკოლა
თემის დასახელება:,, ვიზრუნოთ სუფთა გარემოზე
კლასი: მე -9
განხორციელების დროის ჩარჩო : ერთი თვე ( 01.04 .2019-30.04.2019)
აზროვნების ზედა დონის  უნარები: თანამშრომლობა, დაგეგმვა,  ორგანიზება , კვლევა, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება.
პრობლემა/პროექტის აქტუალურობა:
    სამწუხაროდ, ნარჩენების უადგილო ადგილებში განთავსება, ერთერთ მნიშვნელოვან პრობლემას წარმოადგენს. ასე ვთქვათ და ამ დანაშაულს ჩსჩადის როგორც პატარები ასევე უფროსებიც. ცარიელი მინის თუ პლასმასის ბოთლები , სიგარეტის ნარჩენები, პიკნიკის ნარჩენები, ნაყინის თუ კანფეთების  ფუთები, ყოველივე ეს შემაშფოთებელ  სურათს ქმნის. ამას ემატება  სხვა გარემოს დაცვითი პრობლემები , ავტომობილებისა და ქარხნების გამონაბოლქი, წყალში ჩაღვრილი ტოქსიკური ნივთიერებები, გაჩეხილი ფერდობები, დამწვარი ტყეები და სხვა.
 ყოველივე ამან მოსწავლეებშიც გამოიწვია აღშფოთება და  გადაწყვიტეს განეხორხილებინათ პროექტი, რათა უფრო მეტი გაეგოთ და მონაწილეობა მიეღოთ სოფლის დასუფთავებაში.
მიზანი:
  მოსწავლეების მიერ სოფლის მოსახლეობის გამოკითხვა.
გამოკითხვის შედეგების მიხედვით დასკვნის გამოტანა.
პრევენციული ზომებისა და რეკომენდაციების  შემუშავება  და აღნიოშნული ინფორმაციის  გაზიარება როგორც  თანატოლებთან ისე  ფართო საზოგადოებასთან,  მოსახლეობაში თვითშეგნების ამაღლების მიზნით ბუკლეტებისა და პლაკატების  დამზადება.  
პროექტის მდგრადობა:
  პროექტი მდგრადია,  რადგან იგი ერთერთ აქტუალურ პრობლემას წარმოადგენს , როგორც საქართველოში ისე ჩვენ სოფელში.    მოსახლეობის მიერ უკონტროლოდ ხდება ნარჩენების განთავსება უადგილო ადგილებში მიუხედავად იმისა , რომ სოფელში არსებობს   ნაგვის ურნები..
თემის შინაარსი :
  პროექტის საწყის ეტაპზე  ვიკრიბებით ვუყურებთ ფილმს და ვქმნით ჯგუფებს. ჯგუფებმა გადაინაწილეს ფუნქციები უნდა გამოიკითხოს სოფელში არსებული ყველა სფეროს წარმომადგენელი.პროექტის მსვლელობისას შევხვდი მოსწავლეებს და გავეცანი პროექტის მსვლელობას საჭიროების შეთხვევაში მივეცი რეკომენდაციები.

პროექტის  განხორციელების შესაძლო ხარვეზები:
Ø  ინტერვიუერის მხრიდან უარი.
Ø  ქუჩის გამოკითხვის ჩასატარებლად დაგეგმილ დღეს წვიმიანი ამინდი.


მოსალოდნელი შედეგი:
 მოსწავლეები შეძლებენ პრობლემის იდენტიფიცირებას და მოიფიქრებენ გადაჭრის გზებს. დაამზადებენ ბუკლეტებს , მოამზადებენ პრეზენტაცია, სადაც მოწვეული იქნებიან  საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები და მშობლები.მოსწავლეები გაესაუბრებიან სოფლის თემს და შეაჯამებენ ინფორმაციას. აგრეთვე მოსწავლეები ისწავლიან თუ როგორ უნდა გაუფრთხილდნენ გარემოს.

პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:კომპიუტერი, ინტერნეტი, პროექტორი, , ფლიფჩარტის ქაღალდები, მარკერები, ფოტოაპარატი.
პროექტის მსვლელობა:
Ø  ფილმის ჩვენება და ერთობლივი დისკუსია:01.04.2019..(https://www.youtube.com/watch?v=IooV57XR-MM)

Ø  ჯგუფების შექმნა და საქმიანობის გადანაწილება: 03.04.2019
Ø  თემის გამოკითხვა : 04.04.2019.-20.04.2019.
Ø  ბუკლეტების მომზადება და დაბეჭდვა: 22.04.2019.-27.04.2019
Ø  პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა და ბუკლეტების დარიგება:  30.04.2019
სპეციალური საჭიროებები :
Ø  მივცემ დამატებით დროს საჭიროებისამებრ გამოკითხვის  ჩასატარებლად.
Ø  ვთხოვ მოსწავლეებს შეასრულონ ლიდერის როლი ჯგუფებში.
Ø  ნებას დავრთავ მოსწავლეებს,  შემომთავაზონ თავიანთი ალტერნატიული დავალებები, რომლებიც ჩემს მიერ მიცემული დავალებების ეკვივალენტურია.
Ø  მივცემ მოსწავლეებს  საშუალებას , რომ პროექტის განმავლობაში  სირთულის დონე თავიდან აირჩიონ.
Ø              მოსწავლეთა  თვითშეფასება




















1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა თუ არა რამე ამ პროექტზე მუშაობამ?
) ბევრი რამ მასწავლა;
) მასწავლა;
) ახალი თითქმის არაფერი მისწავლია;
) ახალი არაფერი მისწავლია.
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა?
) ბევრად უკეთესი გახდა;
) უკეთესი გახდა;
) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
) გაუარესდა;
3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში? ) სავსებით ნათელი იყო;
) ძირითადად ნათელი იყო;
) არც ისე ნათელი იყო;
) სრულიად გაურკვეველი იყო.
4. "მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე".
) სავსებით ვეთანხმები;
) ვეთანხმები;
) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
) არ ვეთანხმები.
5.პროექტის დასრულებაში ჩემს მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
6. ყველაზე მეტად რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?
ქება:–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
კრიტიკა:–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––









            პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1

დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2

პროექტის შეფასების განზოგადებული რუბრიკა

მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა

ელემენტარული
1ქულა
მისაღები
2ქულა
ოსტატური
3ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი,ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები,მარტივად აღსაქმელი
2.ორგანიზება
სუსტად ორგანიზებული,არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი,რაც აბნევს მკითხველს /მსმენსლს.
გააზრებულია თანმიმდევრობა,ორგანიზების ნიშნებით,ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი,ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი,ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე,ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
3.შინაარსის კორექტულობა
გვხვდება ხშირი შეუსაბამო,მცდარი ინფორმაცია,შეყავს შეცდომაში მკითხველი/მსმენელი
ძირითადად კორექტულია,ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული,ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი,ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული,მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია,საცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი,გამოყენებული წყარო არ არის სანდო,ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია,მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული ,შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული,ანალიზი მისაღებია
კვლევა სწორად არის დაგეგმილი,გამოყენებულია არა ერთი წყარო
6.თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამო
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან არის,მაგრამ ერთფეროვანია,გამოიყენება მოძიებული და ჯგუფის მიერ შექმნილი
მრავალფეროვანი,შინაარსის შესატყვისი,აკურატულად შესრულებული
7.შემოქმედობითობა
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები და ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალურობა,სიახლე და თავისებური ხედვა,რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში,გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
არის მოსაზრებების კავშირი ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნებიდან მიღებულ ცოდნასთან,რაც მიუთითებს მრავალი მიმართულებიტ ჯგუფის კომპეტენტურობაზე
9.დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად,მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე,ლოგიკური კავშირი კვლევასთან და ჩამოყალიბებული მკაფიოდ
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი,უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა,არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
ბუნდოვნად არის ჩამოყალიბებული პროექტის არსი
ნათლადაა ჩამოყალიბებული პროექტის არსი,იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას.










                                      გავუფრთხილდეთ გარემოს                           თარიღი:
                                                      კითხვარი

სახელი-----------------------------
გვარი----------------------------
სოციალური პროექტის ხელმძღვანელი: მარგალიტა კახაძე
გამოკითხვას აწარმოებენ მე-9 კლასის მოსწავლეები.
  1. რას ფიქრობთ გარემოს დაცვაზე?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. თქვენი აზრით ყველა ვალდებულია  თუ არა გაუფრთხილდეს გარემოს?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. რამდენად არის დაცული გარემო ჩვენს სოფელში?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. თქვენი აზრით აყენებს თუ არა ზიანს ადამიანის ჯანმრთელობას დანაგვიანებული გარემო?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. თქვენ სად ათავსებთ ნაგავს?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. არის თუ არა სოფელში საკმარისი ნაგვის ურნები?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. აძლევთ თუ არა შენიშვნას ქუჩაში გამვლეს , რომელიც ანაგვიანებს გარემოს?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. მოგწონთ თუ არა კანონპროექტი პოლიეთილენის პარკების აკრძალვასთან დაკავშირებით?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. ერთი დღე რომ დავაწესოთ სოფლის დასუფთავებასთან დაკავშირებით მიიღებთ მონაწილეობას თუ არა?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. თქვენ რომ გარემოს დაცვის მინისტრი იყოთ გარემოს დაცვასთან დაკავშირებით რა ღონისძიებებს გაატარებთ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





No comments:

Post a Comment